Alla inlägg under mars 2013

Av Hilla - 31 mars 2013 19:18


Frukost på rummet, inhandlad på SPAR. Egenhändigt bredda skinkmackor som matsäck på stranden, en chokladcroissant och fantastiskt saftiga mandariner är vad som intagits idag på semesterns första dag i Las Palmas. Igår kväll var vi så hungriga efter resan så vi hamnade på en turistfälla, men vad gör väl det. Maten var helt OK! En bruschetta till förrätt och lax med blandsallad och pommes frites valde jag att äta.


Nu blir det inga fler inlägg härifrån - jag ska bara njuta!


 

Av Hilla - 28 mars 2013 10:12


I år hoppar vi över det mesta med påsken eftersom vi ska resa bort på påskafton men ikväll lagar jag iallafall till en laxsida. Jag kommer att lägga laxen i en ugnsfast form och ovanpå fisken brer jag en blandning av;


1 liten burk creme fraiche

4 -5 msk majonnäs

citronsaft från 1/2 citron

1 msk citronpeppar

1/2 dl färsk dill

salt


Skjuts in i ugnen i ca 25 minuter på 225 grader. Till detta serverar jag kokt potatis, citronklyftor, sallad och ishavsrom...



Nu vill jag bara önska dig en GLAD PÅSK!!

 

Av Hilla - 25 mars 2013 14:25


I slutet på veckan väntar lite sånt här...


 


Längtar...

Av Hilla - 22 mars 2013 18:10


Idag orkade jag nästan inte göra någonting hemma eftersom jag kom hem sent igår kväll och sen steg upp klockan fyra för att följa med sonen till Arlanda.


Det blev inte mycket gjort sen när jag kom hem igen och lite skämsigt kändes det att ha latat sig så...


För att lura familjen lite så slängde jag snabbt ihop en kladdkaka och vispade upp lite grädde strax innan alla kom hem. Vips (eller visp) så blev jag den perfekta morsan igen   



 

Av Hilla - 22 mars 2013 08:31


Ibland är det här med vardagsmat ganska trist. I onsdags visste jag verkligen inte vad jag skulle laga till middag...


Till slut bestämde jag mig för att göra en enkel rätt som jag minns från min ungdom. Jag skivade kassler, stekte skivorna och la dem i en ugnsfast form. Jag la en skiva ananas på varje kasslerskiva och så ost ovanpå. Jag gjorde en sås av cremefraiche, soja, lite oxfond och kryddor och hällde i i formen. 10 minuter i ugnen på 225 grader. Till detta åt vi coleslaw och kokt potatis.


 

Av Hilla - 19 mars 2013 08:09


Lite bilder från helgen...


         

Av Hilla - 16 mars 2013 15:08


Ikväll har vi gäster till middag...


Det blir små bröd med ost och fikonmarmelad och mousserande vin till fördrink,röd tomat- och morotssoppa med chevreklick till förrätt, lax med skagenröra och löjrom till huvudrätt med ugnsrostad potatis och citron- och marängpaj till efterrätt.


Det mesta går att förbereda och det passar mig bra!


     





Av Hilla - 15 mars 2013 09:38


Jag var nyligen med en kollega på café i Östersund. Vi gick till Törners konditori på Storgatan 24. Det var ett modernt café vad gäller kaffe och utbud. Inredningen minner dock om 60/ 70-talet men kändes ändå rätt och coolt!


 


Jag valde att beställa en ägg- och kaviarfralla som var väldigt färsk och god och sedan delade jag om min kompis på en morotskaka och den smakade också mycket bra!


Hit återkommer jag säkerligen framöver...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards