Alla inlägg under juni 2020

Av Hilla - 30 juni 2020 11:10

Hackad matjessill, små bitar av kokt potatis, creme fraiche, gräddfil, majonnäs, citronsaft och dill. Perfekt till lunch på en knäckemacka.

#hilla #hillasmatprat #lunch #matjesröra

Av Hilla - 27 juni 2020 11:31

Igår bjöd dottern och hennes pojkvän på middag.

Ugnsbakad sötpotatis, smördegsknyten med fetaost och spenat och en god röra med bl a soltorkad tomat och parmesan.

Mums!

#hilla #hillasmatprat #sötpotatis #smördegsknyten

Av Hilla - 27 juni 2020 11:27

Igår gjorde jag mug cakes till fikat. Lite som en kladdkaka som gräddas 1 minut i micron (en kopp i taget). Receptet fick jag av min syster och hon hade klippt det ut en tidning.

Jag tillsatte lite hackade nötter... hade jag haft bär hade jag dekorerat kakorna också.

Riktigt gott blev det och otroligt enkelt!

#hilla #hillasmatprat #mugcakes

Av Hilla - 25 juni 2020 23:05

Idag åt vi sill, matjessill, lax- och romröra och ägghalvor med rom. Till det en sallad, baguetter och ett mycket gott alkoholfritt mousserande vin.

Fräscht och gott i värmen...

#hilla #hillasmatprat #sill #laxröra #sommarmat #alkoholfritt

Av Hilla - 24 juni 2020 12:18

Så här blev salladen igår... tomater, dill, fetaost, avokado och vinaegrett. Middagen bestod av pastagratäng.

En stor kanna vatten med citronmeliss och citron passar bra i värmen.

#hilla #hillasmatprat #sallad #grönsaker

Av Hilla - 19 juni 2020 21:09

Idag firade vi en lugnare midsommar med fyra vänner. Alla hade med sin egen lunch och dessert och vi satt med avstånd.

Punschen bjöd vi på till kaffet men på brickan låg den mest för att hålla allting kallt innan servering.

Till efterrätt gjorde jag en trifle med sockerkaka, jordgubbar, rabarberkompott, grädde och hackad "helnöt" varvat i glas.

Vi tog oss ett dopp i havsviken mellan sillunchen och efterrätten.

#hilla #hillasmatprat #midsommar #sillunch #trifle #jordgubbar

Av Hilla - 18 juni 2020 17:13

Vi hade köttfärssås kvar från veckan och idag blev det en paj med köttfärssås och tomat. Jag tog lite oregano från vårt trädgårdsland och klippte ner den i äggstanningen.

Till det dricker vi citrondryck där jag tillsatt mortlad färsk mynta .

#hilla #hillasmatprat #köttfärspaj #oregano #mynta

Av Hilla - 18 juni 2020 15:25

Lunch i skuggan av schersminen...

#hilla #hillasmatprat #jordgubbar #mjölk #smörgås #lunch

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards