Alla inlägg under maj 2016

Av Hilla - 22 maj 2016 17:15


Vi hade middagsgäster igår kväll och jag tänkte att jag skulle dokumentera. Tror du jag kom ihåg det då?
Nej, efter fördrinkstilltugget blev det inga fler bilder men så kan det gå. Recept kommer om någon dag eller två här i bloggen.

Laxbollar i salladsblad.

#hilla #matprat #mat #fördrink #tilltugg

Av Hilla - 16 maj 2016 08:49

En resa då och då ger så mycket. Många upplevelser och framför allt uppskattar jag matupplevelserna...


Vi bodde på hotell Harmoni i Wien

Varje eftermiddag mellan kl 15-18 bjöds det på afternoon tea i det här fina rummet...


Frukosten var mycket fin och det fanns t o m Prosecco om så önskades...



Kaffe och tiramisukaka på konditori Aida...



 

Här en sachertårta på Hotel Sacher. En klassiker...



 

Man kunde också köpa med sig sachertårta och annat...


En wienerschnitzel måste man ju också äta i Wien. Här på restaurang Figlmüller...


Här är vi på naschmarkt där all mat du kan tänka dig köpa eller äta finns. Dessutom är det en stor loppis...


   


Sista kvällen åt vi på en trendig fiskrestaurang, Konoba

   

Maten var helt fantastisk och hela stället var underbart med hög ljudvolym, glada människor och härlig stämning.


Det var våra matdagar i Wien det - härligt!


Ps. Båda de här restaurangerna var mycket populära och vår dotter hade bokat bord i god tid. Vi åt även sushi och italienskt... Ds.


#wien #resa #hilla #matprat #fisk #fika #sachertårta #tiramisukaka #hotell

Av Hilla - 9 maj 2016 18:57


Så klart använder jag den fina späda raberbern nu...


 


Här har jag gjort rabarberpaj i ugnsfasta portionsformar.


Jag smörjde formarna, skivade rabarbern (4 små smala rabarber) och lade i botten av formarna. Jag hällde på lite flytande honung över rabarbern. Gjorde en smuldeg av smör, salt, socker, mjöl och havregryn. Sen hackade jag 6 valnötter och strödde över och gratinerade i ca 15 minuter på 225 grader. Till pajen serevrades frusen yoghurt.


#rabarber #rabarberpaj #frozenyogurt #mat #hilla #matprat

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards