Alla inlägg den 28 juni 2024

Av Hilla - Fredag 28 juni 19:16

Kvällens middag blev färska räkor med råkostsallad, ruccola, dill, cocktailtomater, purjolök, kokt ägg, mozzarella, gräddfil och vinaegrett.

#hilla #hillasmatprat #räksallad

Av Hilla - Fredag 28 juni 19:12

Jag har förberett frukost till imorgon. Det blir chiapudding med smultron plockade i trädgården.

Blanda 2 msk chiafrön med 1 dl havremjölk och lite vaniljsocker. Blanda i valfri frukt eller bär (kan också läggas ovanpå innan du äter puddingen). Låt chiafröna svälla i kylskåpet minst 1 timme. Jag brukar låta puddingen stå i kylskåp över natten.

#hilla #hillasmatprat #chiapudding

Av Hilla - Fredag 28 juni 17:21

Nu är jag ledig några dagar och har åkt till sommarstugan. Maken ska till Norrland och fiska med några kompisar. De har det bra gubbarna, som alla är pensionärer nu.

När jag kom ut till stugan var det bara att sätta igång och vattna krukor men sen något roligare. Jag plockade av våra jordgubbar och smulgubbar. Så mycket som jag kan njuta av när jag är här.

Vem behöver godis när man har detta?

#hilla #hillasmatprat #bär #smulgubbar #jordgubbar #sommarstuga

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2024
>>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards