Alla inlägg den 27 maj 2024

Av Hilla - Måndag 27 maj 19:22

Idag gjorde jag en rabarberpaj till fikat. Rabarbern växer ju så det knakar och då är det bra att ta bort lite stjälkar då och då.

Till middag gjorde jag pasta/ gröna linser med en kycklingsås. Kycklinglårfilé, gul lök, vitlöksost, en skvätt grädde, ruccola, parmesanost, salt, svartpeppar och chili flakes.

En god dryck serverades till också, smaksatt med apelsin och granatäpple. Maken tog en öl och den smakade säkert också bra.

#hilla #hillasmatprat #rabarber #pasta #kycklingsås

Av Hilla - Måndag 27 maj 16:13

Igår blev jag bjuden på mors dag-middag på "Güntherska" av mina barn och svärsonen. Jag valde en mezza luna (halvmåne), typ en halv inbakad pizza och en lemonad. Jättegott!
Maken var på landet så han kunde inte vara med.

Jag fick en ask lakritspraliner i present också. Mums!

Idag tog jag bussen ut till sommarstugan och nu är det härligt med lite lantluft igen!

#hilla #hillasmatprat #guntherska #lakrits

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2024 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards