Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

Sallad till lunch, vegetarisk...

Av Hilla - 11 januari 2017 19:01

Jag bjöd dottern på en vegetarisk sallad till lunch igår. Morötterna som du kan se på bilden är inlagda. Jag gjorde en sås till av rucolapesto, soltorkad tomat och creme fraiche.

Innehåll; rucola, cocktailtomater, fetaost, purjolök, sallad, inlagda morötter, parmesan på toppen.


#matprat #hilla #mat #sallad #lunch

 
 
micke

micke

11 januari 2017 22:23

Ser mycket gott ut, men det saknas salladsost eller? jag älskar själv sallad, Näringsrikt och nyttigt..

Bra om man ligger i hårdträning

http://bettingmicke.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Torsdag 6 juni 08:53

Sonen och hans flickvän bor fortfarande hemma hos oss. Idag drar de dock vidare till en kompis och där ska de bo resten av sommaren. Vi åkte till sommarstugan igår eftermiddag och lite senare fick jag bilder på vad ungdomarna hade lagat för midda...

Av Hilla - Måndag 3 juni 07:20


Jag är fortfarande på jobb i Norge och dagen börjar med hotellfrukost. Lyxigt! Oftast äter jag något eget som en frukt eller så, men idag köpte jag till frukost (som annars inte ingår till våra hotellrum). #hilla #hillasmatprat #hotellfrukost ...

Av Hilla - Söndag 2 juni 09:01

Jag är iväg på jobb i Norge nu. Innan jag stack iväg i fredags åt jag en jättegod yakiniku med ris och grönsaker på Arlanda. Här i Norge har jag inte tid till att göra mycket annat än att jobba och sova men jag bjuder på en bild från en taxiresa in...

Av Hilla - Torsdag 30 maj 19:07


Ikväll har sonens flickvän kommit till Sverige och vi bjöd på middag. Lax med bladspenat en sås av smaksatt creme fraiche (vitlök, parmesan) och ugnsstekta grönsaker/ potatis. Flickvännen äter mest vegetariskt så jag stekte på lite haloumi med ruc...

Av Hilla - Onsdag 29 maj 19:29

Ikväll har vi ätit pyttipanna. Till maken och sonen gjorde jag en pytt med potatis, entrecote, kryddkorv, haloumi och lök. Till mig själv en pytt med lite färre potatisar, gröna linser, haloumi, bladspenat och lök. Stekt ägg, en sallad och lingonsylt...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards