Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Arlas nya mjölkförpackning suger fett...

Av Hilla - 20 mars 2012 10:00


Jag är faktiskt skitirriterad på Arlas nya mjölkförpackning...


Den har fel form - den är för hög.

Den är svår att öppna - plastkorken är för liten.

Den är svår att öppna för rengöring.

Den är svår att vika ihop och förvara innan återvinning.

Det är även idiotiskt att ha plastdetaljer i förpackningar som säljs i en sån enorm mängd i vårt land.


Nej, jag skulle hellre se den gamla förpackningen och för dem som önskar återförsluta sina mjölkpaket kan man sälja plastlock invid mjölkdisken till ett billigt pris...


 


Tack för ordet från en grinig konsument!

 
 
ann-Sofi MATSAFARI

ann-Sofi MATSAFARI

21 mars 2012 21:13

Pensionärerna har väldigt svårt med dessa paket:) Korken är korkad alldeles för hårt. När jag jobbade på Ica fick jag öppna vissa paket åt gamlingarna. En del förpackningar har ju en försegling även innanför korken som man måste dra i!

http://www.matsafari.matmolnet.se

Hilla

22 mars 2012 11:53

Korkat helt klart!!

 
carri

carri

26 mars 2012 18:15

Hejsan ! jag sitter och bläddrar bland olika bloggar och måste bara hålla med dig om dessa förpackningar, jag köper den i laktosfri mjölk och visst är det irriterande när den inte går att platta till i väntan på återvinning.
Hälsningar carri

http://carri.bloggplatsen.se

Hilla

26 mars 2012 20:10

Skönt att höra att flera håller med...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Onsdag 8 maj 16:28


Idag är det en ganska tråkig dag med kyla, regn och rusk. På förmiddagen åkte vi från sommarstugan till Norrtälje och gjorde ärenden, för att fördriva tiden lite. Sen har jag tvättat insidan på fönstren och bakat kärleksmums (eller vad du nu vill ka...

Av Hilla - Tisdag 7 maj 17:50


Till middag äter vi ärtsoppa med färsk timjan från trädgårdslandet och senap. Därefter tunnpannkakor med svartvinbärssylt. Vi myser på altanen vid sommarstugan. #hilla #hillasmatprat #ärtsoppa #pannkaka ...

Av Hilla - Tisdag 7 maj 17:47

Idag gjorde jag vår första rabarberpaj på färsk rabarber. Så gott! Vi njuter av finvädret vid sommarstugan, soligt och lite kyligt. Imorgon ska det visst bli busväder. #hilla #hillasmatprat #rabarberpaj ...

Av Hilla - Söndag 5 maj 15:35


Idag har jag gjort en dip med stora vita bönor och den blev sjukt god. Recept;1 förpackning vita stora bönor, 380 gram, sköljda och avrunna.2 msk jordnötssmör1 tsk sesamolja (eller om du har tahini hemma ta 4 msk av det istället för sesamolja oc...

Av Hilla - Lördag 4 maj 21:52

Äntligen grilltider. Fläskkarré, chorizo, potatis, ruccola och gul lök. #hilla #hillasmatprat #grilla ...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards