Alla inlägg under juni 2022

Av Hilla - 17 juni 2022 19:12

Idag gjorde jag lasagne med lax, gul lök, broccoli, grön pesto, tomatsås, béchamelsås, riven ost, salt, peppar och basilika.

Gott gott!

#hilla #hillasmatprat #laxlasagne

Av Hilla - 16 juni 2022 21:11

Idag har vi firat bröllopsdag. Vädret har varit fint på landet och vi började med en drink. Vit Martini med is och mynta.

Sen åt vi räkor, kokt ägg, rostat bröd, creme fraiche, majonnäs, potatis med creme fraiche och röd caviar och hackad vitlöksblast.

#hilla #hillasmatprat #bröllopsdag #räkafton #potatismedcremefraicheochcaviar

Av Hilla - 11 juni 2022 09:36

Igår firade vi svärsonen som fyller 30 år idag. Vi bjöd familjen på middag på restaurang Granhof i Uppsala och de har ett trevligt erbjudande om tre rätter för 399 kronor. Jag valde en toast skagen, lammfilé med potatiskaka och creme brulée. Mums!

Jag har också testat en rolig grej som jag sett i sociala medier, att odla majsgräs genom att sätta popcorn i en kruka. Det ska bli kul att se utvecklingen på detta.

I förrgår gjorde jag också en rabarberpaj. Så fräscht och gott!

#hilla #hillasmatprat #popcorngräs #majsgräs #restaurang #30år #rabarberpaj

Av Hilla - 9 juni 2022 19:40

Dagens middag blev tortellini med ostsås och bladspenat. Till detta stekte jag minipaprikor och cocktailtomater och blandade med basilika och machésallad.

#hilla #hillasmatprat #tortellini #minipaprikor

Av Hilla - 9 juni 2022 12:25

Inte så tokigt; jordgubbar med mjölk och en hård ostsmörgås med nykokt rabarbermarmelad.

https://www.ica.se/recept/fransk-rabarbermarmelad-3107/

#hilla #hillasmatprat #jordgubbar #rabarbermarmelad

Av Hilla - 8 juni 2022 14:34

Idag fikar vi i båten.

Mysigt värre...

#hilla #hillasmatprat #fika #utflykt

Av Hilla - 7 juni 2022 11:21

Jag har jobbat hela helgen, så idag börjar min helg. Jag tar bussen ut till stugan ikväll, där maken väntar. Det blir troligen "take away" till middag och lite andra matinköp på vägen.

Innan jag åker bakar jag en toscakaka enligt recept i "vår kokbok".

Vi ska ha midsommarfest som vanligt i år och jag jobbar in i det sista, så den här kakan stoppar jag i frysen för senare njutning.

Jag har även gjort en tårtbotten som vi ska garnera och bjuda på till midsommaraftons fikastund vid midsommarstången.

#hilla #hillasmatprat #toscakaka #tårtbotten

Av Hilla - 1 juni 2022 09:09

Igår kväll gjorde jag smulpaj, i varsin liten ugnsform, till oss. Jag tog hallon och mango från frysen och la på lite solrosfrön och sirap. Sedan gjorde jag en smuldeg av smör, mjöl, socker och havregryn.

Det blev väldigt fräscht och gott!

#hilla #hillasmatprat #smulpaj #småttochgott

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards