Alla inlägg den 18 januari 2023

Av Hilla - 18 januari 2023 16:52

Idag hann vi sola en stund på förmiddagen, men sen har det regnat. Då fick det bli en promenad med lunch vid Santa Catalina-torget.

Jag beställde en tortillas med gambas (räkor) och maken tog en spagetti med gambas och kyckling. Allt är relativt billigt här. En liten öl till maken kostade 2 euro och ett glas rött till mig kostade 3 euro. På Las Canteras kan de ta betydligt mer betalt.

Sen gick vi till ett ställe jag verkligen inte trodde vi skulle gå till, Café house Sweden. Det passade bra mellan regnskurarna med ett inomhuscafé. En klassisk kanelbulle och en toscakaka beställde vi och det ingick påtår.

Här fanns en bokhylla där man kan lämna eller låna svenska böcker. Vi kommer nog att lämna de böcker som vi läst ut när semestern är slut. Alltid kan det glädja någon.

#hilla #hillasmatprat #café #laspalmas #lunch #fika

Av Hilla - 18 januari 2023 13:18

Inte så tokigt, en fika vid las Canteras.

#hilla #hillasmatprat #fika #laspalmas

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards