Alla inlägg den 11 juni 2023

Av Hilla - 11 juni 2023 19:49

Idag skulle jag göra köttfärssås till middag men hade inga krossade tomater hemma. Då kokade jag en egen tomatsås med cocktailtomater, gul lök, vitlök, vatten, socker, salt och peppar.

Jag tittade på ett recept på nätet för att få ungefärliga mängder av ingredienserna.

Det blev riktigt gott!

#hilla #hillasmatprat #tomatsås

Av Hilla - 11 juni 2023 10:51

Jag har citronmeliss i mitt lilla trädgårdsland och mynta i en lerkruka i trädgården. Idag började jag googla på vad man kan göra med dessa örter. De båda växterna växer så det knakar och det är ju roligt att ta till vara skörden. Det blev en cooler, dvs en dryck som nu står och svalnar.

https://www.tasteline.com/recept/mynta-och-citronmeliss-cooler/

När allt svalnat av silar jag bort bladen och häller upp i glas med is och några färska blad av mynta och citronmeliss. Fortsättning följer.

#hilla #hillasmatprat #cooler #citronmeliss #mynta

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards