Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Parmalindad kycklingfilé...

Av Hilla - 30 januari 2012 12:00

Här kommer det utlovade receptet;


Parmalindad kyckling 4 personer

 

4 kycklingfiléer

1 stor ask dessertost t ex vitlök eller tacos

salt och peppar

4-8 skivor parmaskinka

1 dl grädde


Ugnstemperatur 225 grader


Skär en djup skåra i varje kycklingfilé och fyll kycklingen med ca 2/3 av dessertosten. Salta och peppra filén och linda sedan kycklingfilén med 1-2 skivor parmaskinka. Stek kycklingen i en stekpanna runt om så den får fin färg. Lägg kycklingfiléerna i en ugnsfast form. Vispa ihop grädden med ca 1/3 av osten och häll detta i botten av formen. Sätt in ugnsformen i ugnen på 225 grader i ca 35-40 minuter. Servera med t ex potatisklyftor...


 


Egentligen kan du fylla din kycklingfilé med i stort lite vad som helst. Fetaost, soltokade tomater, mozarella, smaksatt creme fraiche - lycka till!

 
 
Mortuta

Mortuta

30 januari 2012 18:26

MUMS!!

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Hilla

31 januari 2012 07:54

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hilla - Söndag 14 april 09:06

Gårdagens fika på hotellrummet med en bulle från Sparbutiken i centrala Stavanger. #hilla #hillasmatprat #fika #Stavanger ...

Av Hilla - Lördag 13 april 15:27


Nu är jag i Norge igen genom jobbet. Jag och kollegorna har ätit lunch på "matmagasinet" i Stavanger. Jättegott och trevligt! Linguine med sparris, kryddig tomatsås och gremolata. hilla #hillasmatprat #Norge #lunch ...

Av Hilla - Tisdag 9 april 22:36

Ikväll har vi ätit middag på en trevlig pub. Jag valde fish and chips vilket var väldigt gott! Sen gick vi på stadsteatern och såg ett skådespelargäng framföra humoristisk improvisation, "teatersport". Härligt och glatt! #hilla #hillasmatprat #pubm...

Av Hilla - Måndag 8 april 18:30

Ikväll har vi ätit chili con carne till middag. Jag gjorde en stor laddning, så vi kan ta med oss rester till sommarstugan. Till landet kommer vi att åka snart för att öppna upp, sätta på vattnet och städa. Jag kom hem väldigt sent från jobbet inat...

Av Hilla - Fredag 5 april 18:30


Hamburgaren med den hemgjorda majonnäsen satt fint efter en lång dags jourtjänstgöring. Visserligen blev det inget utkall idag, men jag är ständigt beredd på att kasta mig iväg. Tillbehör förutom majonnäsen var tomat, gurka, gul lök och hasselbacks...

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards