Alla inlägg under mars 2021

Av Hilla - 25 mars 2021 18:02

Ikväll har vi ätit tonfiskpasta till middag.

Spagetti, purjolök, ruccola, röd pesto, grädde, cocktailtomater, vatten, chili, tonfisk, parmesan, salt och peppar

#hilla #hillasmatprat #tonfisk #tonfiskpasta

Av Hilla - 22 mars 2021 17:32

Nu är det vår och jag köpte sparris till bra pris i affären. Det blev en perfekt förrätt ikväll.

Stekt sparris, olivolja, solrosfrön, parmesan och flingsalt. Mums...

#hilla #hillasmatprat #sparris #vårmat

Av Hilla - 22 mars 2021 08:56

När dottern och hennes pojkvän hälsade på oss i lördags bjöd vi på tacokryddad kycklinglasagne. Till det hade vi guacamole, gräddfil, nachos och en rejäl sallad. 


Jag har lagat den här lasagnen tidigare och tycker den är riktigt god och mättsam. Receptet har jag hämtat på ICAs hemsida.



Igår åt vi upp det som blivit över.

#hilla #hillasmatprat #tacokycklinglasagne #taco #kyckling

Av Hilla - 21 mars 2021 15:16

Äppelkaka, fruktsallad, gräddfil sötad med vaniljsocker och lite hackad blockchoklad och hackade valnötter.

#hilla #hillasmatprat #söndagsfika #äppelkaka #fruktsallad

Av Hilla - 20 mars 2021 10:39

Det gick snabbt, snart dags för skörd.

#hilla #hillasmatprat #ärtskott

Av Hilla - 20 mars 2021 08:51

Igår köpte vi pizza igen. Jag är hemma så mycket nu i pandemitider så matidéerna sinar och själva matlagningen kan bli lite tjatig ibland.

Här är min quattro som jag piffade upp med ruccola.

Vi har tre pizzerior i vårt närområde men den pizzerian som vi handlar hos har de absolut bästa pizzorna. Fräscha, inte så oljiga och med fina ingredienser gör vårt val lätt. Pizzerian är ett litet familjeföretag som håller till i byns gamla Ica-butik. Detta är det minsta företaget av de tre i området och jag gärna stöttar dem gärna.

Ikväll blir det middag med dottern och hennes pojkvän och före det en promenad tillsammans med utefika.

#hilla #hillasmatprat #pizza #quattro

Av Hilla - 17 mars 2021 16:11

Ikväll kommer vår son hit på middag och jag har förberett en lasagne som bara ska gratineras i ugnen.

Nu är det en stor sallad på gång med vitkål, babyspenat, grönsallad, soltorkade tomater, minitomater, gurka, blomkål, paprika och purjolök...

#hilla #hillasmatprat #grönsaker #sallad

Av Hilla - 15 mars 2021 17:42

Idag har jag blötlagt gula ärtor som jag ska lägga på såjord imorgon. På några veckor blir det förhoppningsvis fina ärtskott som är gott på smörgås, i sallad och som dekoration.

#hilla #hillasmatprat #ärtskott

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards