Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Hilla - 7 januari 2022 13:14

Idag har jag gjort mat till fåglarna.

Smält 2 delar kokosolja, 1 del smör eller margarin i en kastrull och lägg sedan i hackade frön, nötter och russin. Välj en lämplig form (jag tog kakformar av papper). Ett snöre som ögla ska du också lägga i mitten, gärna ett ganska långt snöre. Låt smeten stelna i formarna och häng sedan ut dem i trädgården.

Till mina sex matformar gjorde jag 3 x ovanstående recept.

Det blev väldigt populärt direkt.

#hilla #hillasmatprat #egenfågelmat #matafåglar

Natur · Tips
Av Hilla - 7 januari 2022 09:46

Igår fick jag en överraskning av min väninna, en present efter att jag fyllt jämnt i höstas. Vi åkte till Stockholm och åt först en god teatermeny på restaurang "Artes".

* Gambas
* Oxfilé med pommes och bearnaisesås
* Cheesecake

https://www.restaurangartes.se/

Sen gick vi på stadsteaterns uppsättning "Roberts Broberg och dalbana". Fantastiskt vilken show och vilka skådespelare.

Vilken dag och vilken fin present.

#hilla #hillasmatprat #teater #restaurang #robertbroberg

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards