Alla inlägg den 14 januari 2022

Av Hilla - 14 januari 2022 22:46

Vi fick ett fint vin av sonen i julklapp. Ett vitt vin, från Kanarieöarna, som han köpte på taxfree på väg hem i julas.

Vinflaskan var ganska mörk så jag trodde det var rött vin. Det visade sig vara vitt men det funkade väldigt bra till vår fredagsmiddag ändå.

Entrecote och ugnsstekta grönsaker ligger på tallriken. Tillbehör var ett hemgjort vitlöks- och örtsmör.

På bordet har vi årets första tulpanbukett.

#hilla #hillasmatprat #vittvin #Kanarieöarna #entrecote

Av Hilla - 14 januari 2022 11:55

Igår när jag kom hem efter fyra dagars jobb på resande fot hade maken lagat god mat till oss.

Pasta med bl a skaldjur, vitlök och purjolök. Mums! Vi tog varsitt glas vitt vin till maten också.

#hilla #hillasmatprat #skaldjurspasta

Av Hilla - 14 januari 2022 10:18

Idag tänkte jag att vi skulle unna oss en extra god förmiddagsfika eftersom jag är ledig den här helgen.

Obs! Inte reklam. Jag använder den här appen för att jag gillar den.

Jag använder appen "karma" och fick därigenom köpa dessa två triple pain au chocolate för halva priset. Oftast är det mat/ bröd som går ut snart som säljs billigare via appen, istället för att slängas. Bra idé för plånboken och för miljön.

#hilla #hillasmatprat #karma #triplepainauchocolate #fika #bakverk

Bakat · Tips

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards