Alla inlägg den 5 februari 2023

Av Hilla - 5 februari 2023 12:58

Jag har ägnat förmiddagen åt att förbereda en kycklinggryta och en tårta till ikväll.

Tårtan är en herrgårdstårta eller pinocchio eller... finns många namn. Här ligger marängtårtbottnen och svalnar.

Den ska sedan delas i två eller tre delar och mellan bottnarna lägger jag lättvispad grädde och hallon.

Jag följde detta recept;

https://www.ica.se/recept/marangtarta-i-langpanna-725749/

#hilla #hillasmatprat #marängtårta

Av Hilla - 5 februari 2023 09:24

Vi hade ganska mycket rester av spagetti i kylen igår. Jag värmde på pastan igen med lite lätt creme fraiche - vitlök och parmesan, vatten, äggula och färskriven parmesan. Till det stekte jag lax i kuber som jag kryddat med salt, peppar och citronpeppar.

Till detta en sallad av tomat, avocado och vitkål. Gott!

Ikväll kommer vår dotter och svärson på middag. Dottern fyllde år då vi var bortresta och nu ska vi fira hennes födelsedag i efterskott.

#hilla #hillasmatprat #lax #pasta #födelsedag

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards