Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Hilla - 14 oktober 2013 09:43


I helgen hade jag tretton (=otur??) hungriga tjejer här hemma. Vi tog examen tillsammans för snart 30 år sedan och har inte setts mycket alls sedan dess...


Vi började med en fika på Ofvandahls konditori och sen efter mycket prat och skratt åkte vi vidare hem till mig. Där blev det dukat vid långbord och gående bord där man fick ta mat i köket. Jag gjorde en kycklinggryta med vildris. Sallad, creme fraiche, cashewnötter och mango chutney fanns som tillbehör. Painriche, kex, smör, brieost, bönröra och grekisk olivröra (som jag köpt i Grekland) fanns också om man ville ha...



Till efterrätten hade jag bett de av gästerna som bor i närheten att ta med sig något så fick vi en dessertbuffé...


Det verkade som gästerna gjort upp sinsemellan - så bra funkade de olika delarna ihop. Det blev citronpaj, fruktsallad, grädde, chokladbollar, citrongrädde och mandelkrisp.


#mat #recept #café #dessert



Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards