Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Hilla - 10 januari 2015 15:56


En av mina julklappar var en matkorg med en massa olika godsaker. Det var godis, olivolja, te, kryddor och buljong bl a. Här kan du se två av produkterna;


Brunkullans te...

 

Renee Voltaires Lantbuljong, Hej Bombay...


Idag kommer jag att använda buljongen till en indisk kycklinggryta.


En kollega till mig har tagit sig vidare till slutkvalet i Sveriges mästerkock. Hon heter Anna Barkman och arbetar som steward. En steward är ofta utbildad kock (eller så har man jobbat i restaurangbranschen) och är ansvarig för matserveringen ombord på flyget, framförallt på långlinjerna. Det ska bli kul att se hur långt Anna tar sig i tävlingen...


Här satt vi nyss och fikade. Vi har börjat plocka bort det mesta av julsakerna och granen ryker nog imorgon. Ska bli skönt!


#mat #matprat #voltaire #brunkullan #te #indiskt #sverigesmästerkock 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards