Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Hilla - 12 oktober 2015 06:23


Igår hade vi båda våra ungdomar och en pojkvän här hemma på söndagsmiddag.

Jag hade gjort nötfärsbiffar med fetaost och soltorkade tomater i smeten. Till det serverade jag broccoli ugnsstekt med vitlök och mandel, ugnstekt potatis och morot och en svampsås. Jag serverade rårörda lingon till alltihopa.

Mums!


Tips!

När jag gör smeten till biffarna tar jag först vatten i en skål, sen ströbröd och kryddor och detta får svälla en stund. Sen knäcker jag i ett ägg och lite potatismjöl innan jag blandar i nötfärsen. Detta gör att nötfärsbiffarna inte blir så torra utan luftiga och fina.


Tyvärr glömde jag ta kort på maten så det blir ett Uppsalafoto istället. Bilden tog jag igår i det fina oktobervädret.

 



#matprat #hilla #matlagning #höst #svamp

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards