Alla inlägg den 6 oktober 2021

Av Hilla - 6 oktober 2021 11:13

Igår flyttade sonen hem till oss, om än tillfälligt. Han ska hyra ut sin lägenhet en längre tid och bosätta sig utomlands över vintern. Det har varit mycket jobb med packning och städning de senaste dagarna och därför var aptiten extra god när han väl kom hit sent igår kväll.


Han fick samma mat som maken och jag ätit till middag tidigare på eftermiddagen. Kokt blomkål med skinksås. Detta är en rätt som min mamma ofta gjorde när vi var yngre och jag blir alltid lite nostalgisk när jag äter blomkålsrätten.


 


Efter denna rätt blev det några pannkakor med jordgubbssylt och som om inte det räckte fanns det även rester. Kryddkorv och potatis.


#hilla #hillasmatprat #blomkål #skinksås #flyttautomlands #flyvintern

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards