Alla inlägg den 5 april 2022

Av Hilla - 5 april 2022 18:09

Idag testade jag en rolig grej till förrätt. En sallad med crabsticks som fyllning i rostade korvbröd. Idén fick jag från en bok som heter "Middag med Mr Latte". I boken fanns följande recept:

Jag ville bara testa idag så jag kostade inte på mig äkta hummerkött och dessutom hade jag inte alla ingredienserna hemma.

I min förrätt hade jag istället crabsticks, majonnäs, gräddfil, finhackad chili, cayennepeppar, paprikakrydda, finstrimlade sockerärtor, fransk senap, socker, citron, salt och peppar. Toppat med rostad lök. Det blev roligt och gott!

Något liknande kommer jag att bjuda på som förrätt, på landet, i sommar.

#hilla #hillasmatprat #crabsticks #förrätt #hummer #korvbröd

Av Hilla - 5 april 2022 09:18

Jag köpte en jättegod röra/ sallad på Lidl nyligen. Igår gjorde jag iordning två rostade skivor danskt rågbröd med lins- och bulgursalladen på. Detta var ett perfekt mellanmål.

Obs! Inte ett betalt samarbete utan något jag personligen gillar.

#hilla #hillasmatprat #linsochbulgursallad #mellanmål

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards