Alla inlägg den 29 februari 2024

Av Hilla - Torsdag 29 feb 18:29

Ikväll har jag lagat frittata och stekt färsk korv till middag.

https://www.arla.se/recept/frittata/

Jag använde detta recept på själva frittatan men vitsen är att använda det som finns i kylskåpet. Jag hade en halv röd lök, dill, gräslök, kokt potatis och cocktailtomater i min frittata.

Den färska korven smakade vitlök och timjan.

#hilla #hillasmatprat #frittata #skåprens

Av Hilla - Torsdag 29 feb 13:43

Nu är jag hemma igen och jag njuter.

Jag plockade fram de sista vinbären från frysen nyss och har kokat svartvinbärssylt. Räcker inte sylten till sommaren kan jag göra lite nytt senare av rabarber som fortfarande finns att tillgå.

Varje lunch här hemma äter jag gröt av fiberhavregryn och då smakar det bra med hemgjord sylt och mjölk till.

#hilla #hillasmatprat #svartvinbärssylt

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards