Alla inlägg den 28 april 2024

Av Hilla - Söndag 28 april 19:22

Idag åt vi rester av lax som blivit över sedan i fredags. Jag gjorde ett nytt tillbehör nämligen en bulgursallad med gurkmeja, fetaost, cocktailtomat, purjolök, basilika, bladspenat, salt och peppar.

Idag har jag också planterat om plantor. Jag är ingen storodlare men ändå. Jag har sått busktomat, en större tomat-sort som jag fått av en kollega, chili, mårbackapelargon (sticklingar) och basilika (köpt).

Ute kommer jag senare att så brytbönor, spenat, gräslök och persilja. I övrigt har vi två sorters björnbär, svarta, vita och röda vinbär, smulgubbar, timjan, rabarber, rosmarin, mynta och gräslök. Allt blir inte alltid perfekt men det är kul att syssla med under sommaren.

#hilla #hillasmatprat #bulgursallad #lax #odling

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards