Alla inlägg den 5 april 2024

Av Hilla - Fredag 5 april 18:30

Hamburgaren med den hemgjorda majonnäsen satt fint efter en lång dags jourtjänstgöring. Visserligen blev det inget utkall idag, men jag är ständigt beredd på att kasta mig iväg.

Tillbehör förutom majonnäsen var tomat, gurka, gul lök och hasselbackspotatis. Ketchup och senap fanns också på bordet för den som ville ha det.

https://alltommat.expressen.se/recept/hasselbackspotatis-4/

#hilla #hillasmatprat #hasselbackspotatis

Av Hilla - Fredag 5 april 16:36

Ikväll ska vi äta hamburgare. Till detta är det gott med en hemgjord majonnäs. Receptet som du hittar här nedan är enkelt gjort med stavmixer.

https://www.koket.se/supersnabb-och-enkel-majonnas

Jag tillsatte även en halv pressad vitlök.

Riktigt enkelt och gott!

#hilla #hillasmatprat #majonnäs

Av Hilla - Fredag 5 april 14:27

Idag har jag tagit fram en sockerkaka med mandelmassa och rabarber från frysen. Jag har värmt på kakan lite försiktigt i ugnen och pudrat florsocker över. Det blir gott till eftermiddagsfikat.

Igår kväll åt vi stekt lax, spagetti och citronsås till middag. Det blev jättegott men jag glömde fotografera så klart. Typiskt!

#hilla #hillasmatprat #rabarber #mandelmassa #sockerkaka

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards