Inlägg publicerade under kategorin lunchlåda

Av Hilla - 24 oktober 2016 16:00

Idag ska jag laga middag med ett matprov från knorr som jag fått från smakbox. Indian Tikka Masala...

Det blir kul att testa och mer info om hur det gick kommer framöver.

27/10 Jag tycker detta var ett bra alternativ för en snabb middag. Jag använde två kycklingfiléer och då var detta lagom för två vuxna personer. Vi fick lite över t o m... Middagen var god men inte så stark som jag kanske hoppades på. Om det blir en nästa gång hackar jag nog lite chili och tillsätter i grytan. Vill man vara hälsosam är detta säkerligen ett bättre alternativ än t ex en pizza när den stressiga vardagen kräver snabbmat.

#smakbox #middagförtvå

Av Hilla - 3 oktober 2016 06:57

Igår blev det en rensning i skåpen till middag. Tänk makaronipudding...

Ingredienser:
Penne, skinka, purjolök, timjan, äggstanning, riven ost och tomat på toppen.

Till det gjorde jag en vitlökscreme av gräddfil och dessertosten "grekisk vitlök". Lite basilika på toppen.

#matprat #hilla #mat #rester #makaronipudding

Av Hilla - 25 januari 2016 12:17

Igår lagade jag en stor laddning chili con carne med köttfärs, lök, tomatsås, vita bönor, kidneybönor, cocktailtomater, vitlök, buljong och kryddor. Den blev riktigt mustig och god. Lyckan är stor när det är dags för lunch idag och jag kan äta av den goda chilin. Dessutom räckte maten till två matlådor. Helt perfekt!

Av Hilla - 9 maj 2015 12:07

Ibland tar jag med mig matlåda till jobbet trots att jag har ett mycket rörligt jobb (flygbranschen). Igår tog jag min lilla kylväska med mig med en kylklamp i och där packade jag ned en smörgås med smör och kaviar. Brödet jag bakat heter Skärmaröbröd och är så gott. Jag tog också med mig en sallad som jag gjort av medelhavssallad, fetaost, morot, gurka,cocktailtomater, äpple, kokt ägg, pumpafrön och en sås av lätt-cremefraiche peppar och citron. Det är så härligt att få äta hemgjort istället för all café- och restaurangmat som jag oftast får ta till.

#hilla #matprat #matlåda #bakat #bröd #sallad

Av Hilla - 2 september 2014 18:50

Jag reser ju omkring en hel del och det blir mycket restaurangmat - vilket man faktiskt kan bli lite trött på ibland.

Idag, när jag bor på ett hotell igen, har jag besökt ICA. Där köpte jag tunt skivad serranoskinka, en keso - grillad paprika och en avocado. Riktigt gott, mättsamt och nyttigt!

#matprat #hilla #keso #avocado #serranoskinka

Av Hilla - 2 juni 2014 10:33

Igår hade vi hela familjen samlad här hemma. Vår son har flyttat hemifrån, men brukar komma hem på söndagar. Jag hade jour så det blev middag planerad i ett ganska sent skede. Ungdomarna åkte till affären och köpte hem det vi behövde - jag älskar att ha vuxna barn.

Vi gjorde köttfärsfyllda paprikor med ris, sallad, fetaost och avocado till. Vi fick några paprikor över och då blev sonen glad eftersom han fick med sig en matlåda till jobbet.

#mat #matprat #paprikor #matlåda

Av Hilla - 30 oktober 2013 09:00

Nu har jag varit ute och rest både privat (Berlin) och genom jobbet så det har inte blivit någon ordning på maten här hemma. Idag ska jag göra två maträtter som vi kan äta idag och ha som luncher i matlådor.

Bl a lagar jag köttfärssås...

I Berlin testade vi currywurst som vi tyckte var gott, vi åt även schnitzel och en kväll beställde vår tyske vän in en typiskt tysk drink till mig - Berliner weisse mit schuss. Klicka på länken om du vill veta vad det är...

Av Hilla - 3 oktober 2013 11:53

Igår tog jag med mig matlåda till jobbet...

Enkelt, fräscht, nyttigt och supergott!

Quinoa, fetaost, avocado och kokta ägg.