Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Hilla - 25 oktober 2011 13:15


Idag förbereder jag lite underhållning till festen. Sånghäfte har jag redan fixat och du kan hitta sångerna jag valt här.


Vi har hyrt in en sångerska och en pianist som ska komma och sjunga och spela för oss. Hon kommer även att leda en del allsång. Detta kommer i slutet av middagen och innan kaffet. 


Vi ska ha en lek som reservunderhållning om det känns som att det behövs. Den fungerar så här;


Alla gäster står upp. Sedan ställs Ja och Nej-frågor (en i taget) om födelsedagsbarnet. Alla som svarar JA håller upp höger hand. Alla som svarar NEJ håller upp vänster hand. Alla som svarat fel på frågan får sätta sig ner och leken fortsätter tills bara en gäst står kvar som haft alla rätt.


Nu till något helt annat - idag lagar jag ugnsstekt falukorv till middag. Jag tycker att det är gott att fylla med lök, tomat och äpple. Ovanpå lägger jag bacon och ost.


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards