Alla inlägg den 31 augusti 2012

Av Hilla - 31 augusti 2012 17:30


Jag håller på och förbereder mig inför morgondagen då vi ska ha gäster här hemma.


Nu har jag precis blivit klar med en västerbottenpaj som garneras med löjrom, creme fraiche och gräslök. Receptet till pajen har jag hämtat från en bok som heter "Allt om goda pajer" från Allt om mat. Imorgon värmer jag på pajen lite lätt och så ska vi äta den till förrätt.


Till varmrätt ska jag servera en favorit - en kycklinggryta a´la Asien som jag snott ihop receptet till efter eget huvud. 


Till efterrätt blir det fruktsallad med färska jordgubbar, blåbär, två sorters melon och päron. Vispgrädde serveras till och en chokladbit som jag gjort själv med pistagenötter, lite flingsalt och 70 %-ig choklad.


Wish me luck!


 

Av Hilla - 31 augusti 2012 09:18


Igår lagade vi en enkel men mycket god middag.


Vi hade köpt färska pastakuddar med spenat och riccota och till det gjorde jag en egen pesto och så strödde vi färsk parmesan över pasan. Så himlans gott!!


En grönsallad serverades tlll...


När jag gjorde peston använde jag basilika, olivolja, parmesanost, vitlök, salt och mandlar. Egentligen ska det vara pinjenötter i pesto men det hade jag inga hemma och mandel funkade lika bra. Allt kördes i mixern...


 

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards