Alla inlägg den 20 oktober 2022

Av Hilla - 20 oktober 2022 18:04

Idag har jag varit på Ikea men det blev inga stora inköp. En matpensel, några batterier och muffinsformar köpte jag iallafall. Alltid kommer man ut med något från det stora varuhuset. Dessutom intog jag min lunch där. Två grillade korvar och ja, de var goda.

Till middag gjorde jag en linsgryta som jag tycker mycket om. Fräscht och gott! Jag fick äta på egen hand eftersom maken kommer hem sent ikväll från sommarstugan.

#hilla #hillasmatprat #grilladkorv #linsgryta

Av Hilla - 20 oktober 2022 12:05

Idag bakar jag. Vi ska bjuda makens syskon med familjer på fika i helgen.

Först gjorde jag en kaka med mandelmassa i.

https://www.expressen.se/alltommat/recept/mazarinkaka-med-kardemumma/

Jag blev inte helt nöjd med utseendet då kakan blev mindre fluffig än på bilden, som hörde till receptet. Jag kommer nog att lägga på lite glasyr och physialis innan servering för att pigga upp den.

Sen gjorde jag mördeg med bittermandelolja och bakade typ finska pinnar men en rund småkaka istället, med pärlsocker ovanpå. Kakorna blev rätt stora så jag har delat dem.

Den som är uppmärksam ser att jag provsmakat en bit.

#hilla #hillasmatprat #mandelmassa #mördeg #småkakor #bakning

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards