Alla inlägg den 6 oktober 2022

Av Hilla - 6 oktober 2022 18:51

Ikväll är maken på herrmiddag och då valde jag att gå på eftermiddagsbio. Jag tror att jag var yngst i salongen och det kan ju vara roligt när man är 60+. Filmen jag såg var "Bränn alla mina brev". Jag har tidigare läst boken och tyckte även väldigt mycket om filmen.

När jag kom hem värmde jag en morotssoppa som jag förberett tidigare under dagen.

https://undertian.com/recept/kokos-och-morotssoppa/

Det var första gången jag gjorde den här soppan och den var riktigt god. Den kommer jag att göra fler gånger. Jag fuskade med mald ingefära och chili flakes.

#hilla #hillasmatprat #bio #morotssoppa

Av Hilla - 6 oktober 2022 12:05

Jag håller på att laga en chili con carne idag och den ska med till sommarstugan imorgon.

Jag fick en halv burk stora vita bönor över och bestämde mig för att göra en bönröra. Röran påminner om hummus och är god att ha på en smörgås eller som tillbehör till din middag t ex.

1/2 burk stora vita bönor
Ca 15 basilikablad
2 soltorkade tomater samt en skvätt av oljan (2 msk)
1 msk creme fraiche eller turkisk yoghurt
1 tsk citronsaft
1/4 dl riven parmesan
1 riven vitlöksklyfta
Salt och peppar

Mixa till en slät röra.

#hilla #hillasmatprat #vitabönor #bönröra

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards