Inlägg publicerade under kategorin På café

Av Hilla - 19 februari 2013 11:52

idag befinner jag mig i Göteborg en stund på förmiddagen.

Jag går gärna till sweet coffeebar på Södra Hamngatan 2 för en fika eller lunch när jag kan. Idag blev det en förmiddagsfika med en fantastiskt god vegetarisk wrap och en caffe latte eftersom jag missade hotellfrukosten. Wrapen innehöll sallad, chevre, valnötter, päron- och fikonmarmelad...

Personalen är gullig och omtänksam vilket borde vara självklart men tyvärr inte alltid är det!

Av Hilla - 14 februari 2013 16:17

Idag fikade jag och min dotter på konditori. Sjävklart åt vi en hjärtebakelse.

Jag gick också förbi ett bageri på hemvägen och köpte varsitt vaniljhjärta till familjen som vi kan äta ikväll. Mycket godsaker på en dag...

Av Hilla - 11 februari 2013 09:01

Idag ska jag träffa en gammal klasskamrat på Broströms café, vid Östra station, bakom centralstationen i Uppsala. Detta är ett av mina favroritcaféer i stan.

I samma lokaler finns både en hantverksaffär, en klädavdelning och en designbutik.

Min absoluta favorit bland caféer i Uppsala just nu är annars Güntherska hovkonditoriet...

Brödet är bakat på Forsa hembageri och allt är fräscht och gott. Man får kaffet i en liten kanna som man sen själv kan fylla på vid disken när man vill. Alla får olika kaffekoppar i gammal stil. Jättetrevligt ställe som sen under sommarhalvåret också har en fin uteplats med utikt mot Fyrisån.

Av Hilla - 26 november 2012 09:08

Igår tog vi en fika i Rosendalshallens nya thairestaurang/ café (Uppsala). I hallen finns tennis-banor bl a. Den som kom på vad restaurangens namn skulle vara borde vinna ett pris - det är så fyndigt.

Thaibreak

Jag har inte ätit något på Thai-break ännu men jag ser att många kunder köper thaimat där...

Den här bilden är inte tagen på restaurangen thaibreak...

Av Hilla - 15 oktober 2012 11:47

Jag är i Malmö och börjar dagen med en mysfika på Espresso House på centralstationen. Det finns tre olika frukostalternativ som serveras fram till kl. 11 och det passar en skiftarbetare utmärkt då vi landade sent här igår kväll. En grov ostsmörgås med grönsaker och en cafe latte blev det för min del idag.

Hela centralen kokar av aktivitet. Tåg kommer och går och det finns en hel avdelning med restauranger och takeaway- ställen. Mycket mer än så här hinner jag inte med här i Malmö idag utan nu går snart färden vidare mot nya mål...

Av Hilla - 13 september 2012 10:08

Dottern och jag ska snart träffas på stan och äta lunch. Hon har en lång paus mellan morgonträningen och skolan. Vi har pratat om att gå till Creperie Lemoni igen och det var ju en hit...

Av Hilla - 3 september 2012 13:24

Jag är på hotell i Helsingborg och ska snart ge mig iväg...

Laddar med keso och äpple till nån sorts lunch efter att ha promenerat runt och njutit av finvädret här. Frukost blev det ute på gågatan på Espresso house... Trevligt!

Av Hilla - 22 augusti 2012 13:32

Strax utanför Uppsala finns en hantverksby som heter Ulva kvarn. Vi var där nyligen och tittade runt. Bäst av allt var en stor antik- och loppisaffär inne i kvarnhuset och en mindre antikbutik om hette Två portar.

Vi fikade på caféet också och där kan man sitta ute vid fint väder. Jag tycker inte att det var lika fint på caféet som det var förr i tiden men det duger för en utflyktsfika.