Alla inlägg den 12 oktober 2017

Av Hilla - 12 oktober 2017 23:33

Sponsrat/ recension

Idag hämtade jag ut den senaste "smakboxen". Det är lika spännande varje gång att se och testa innehållet...


Vill du också testa en prenumeration på smakbox för du 50% rabatt på den första lådan genom att uppge koden HILLASMATPRAT (gäller i oktober).



www.smakbox.se
#smakbox #test #matprat #hillasmatprat #mat

Av Hilla - 12 oktober 2017 12:33

Idag gjorde jag en vegetarisk gryta till lunch.

Ingredienserna var en förpackning stora vita bönor, tre små gula lökar, en morot, citronsaft från en citron, en burk kokosmjölk, en vitlöksklyfta, 1/2 buljongtärning grönsak och diverse kryddor (salt, svartpeppar, cayennepeppar, garam masala, gul curry). Majsmjöl att reda med.

Hacka lök och morot och fräs en stund i en större panna/ wokpanna. Tillsätt kokosmjölk, citronsaft, buljongtärning och kryddor. Låt koka i ca 5 minuter. Tillsätt bönorna och red med 2 tsk majsmjöl utvispat i lite vatten. Låt koka några minuter till. Smaka av...

Servera med ris eller bulgur och en klick matyoghurt.



Jag kokade bulgur till och serverade med en klick turkisk yoghurt.

#hilla #hillasmatprat #vegetariskt #lunch #bönor

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards