Alla inlägg den 14 mars 2023

Av Hilla - 14 mars 2023 13:22

Jag har också gjort creme brulée idag som vi ska äta som dessert på torsdag då maken kommit hem.

Jag fick en gasolbrännare av dottern i julklapp och dessa creme bruléer ska brännas av med rörsocker på toppen strax innan servering.

Nu ska formarna stå i kylen och bli klara men jag testade att bränna av socker på en av dem och det blev lyckat. Roligt!

Jag fick sex äggvitor över när jag gjorde mina "puddingar" och av vitorna gjorde jag en ugnsomelett till lunch. Äggvitor, parmesan, vitlökssalt och salt rördes ihop. Jag hällde detta i en ugnsfast form klädd med bakplåtspapper, 15 minuter på 200 grader i ugnen.

#hilla #hillasmatprat #cremebrulee

Av Hilla - 14 mars 2023 12:23

Idag tänkte jag göra inlagd gurka men hjälp så dyr gurkan var idag. Jag anpassade mig och gjorde picklad rödlök istället.

Jag köper inte så mycket grönsallad och tomater heller utan har bytt ut mycket i salladen till t ex riven morot och tunt skivad vitkål. Det är gott, nyttigt och mer rätt för årstiden.

#hilla #hillasmatprat #pickladrödlök

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2023 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards