Alla inlägg den 9 mars 2024

Av Hilla - Lördag 9 mars 19:00

Ikväll lagade jag provencalsk kycklinggryta till middag.

https://www.koket.se/provencalsk-kycklinggryta

Som vanligt några tillägg: det gröna på en purjolök hackades och stektes tillsammans med kycklingen, som jag skar i mindre bitar, majsstärkelse mot slutet för att få en tjockare konsistens på grytan och basilika på toppen.

Tillbehör blev ugnsstekt potatis och sallad.

Jag är jättenöjd. Det var lättlagat och gott! Denna gryta gör jag nog fler gånger.

Basilikan, som jag köpte i affären, är redan planterad i en kruka. Det brukar bli många sköna skördar från köpt basilikan under kommande vår- och sommarperiod.

#hilla #hillasmatprat #kycklinggryta #provencal #basilika

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards