Alla inlägg den 25 mars 2024

Av Hilla - Måndag 25 mars 18:01

Vi har ätit potatis- och purjolökssoppa och våfflor med grädde och svartvinbärssylt till middag ikväll. Det är ju ändå våffeldagen.

Det blev inte hemgjorda våfflor den här gången utan en pulvervariant, som var helt ok.

#hilla #hillasmatprat #soppa #våfflor

Av Hilla - Måndag 25 mars 14:26

I år jobbar jag hela påskhelgen utom annandag påsk. Då kommer vi att äta en enkel lunch med dottern och svärsonen. Därefter blir det knytfika hos min syster med familj.

Förberedelserna får jag göra nu i förväg eftersom jag slutar efter kl 23 på påskdagen.

Jag har köpt godis och lagat Janssons frestelse idag.

Lite pynt kan ju också vara trevligt. Fjädrar är egentligen inte ok, har jag förstått, men dessa fjädrar är köpta för längesedan och återanvänds varje år.

I år har vi kvistar från nyklippta äppelträdet som påskris.

#hilla #hillasmatprat #janssonsfrestelse #påskägg #påskris

Fest · Fisk

Presentation


Hillas matprat

Hör av dig till mig!

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

På café...

 

Mat på resa...

 

Festmat...

 

På restaurang...

 

Vardagsmat...

 

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards