Inlägg publicerade under kategorin På restaurang

Av Hilla - 6 januari 2012 15:00

Jag hittade ett paket jäst i kylen som blivit kvar sedan det senaste baket av saffransbröd. Jag tycker ju om att baka så nu har jag satt en deg till kanelbullar.

Jag fick nyligen ett presentkort på en mycket populär fiskrestaurang här i Uppsala... Det ska vi snart utnyttja - Hambergs fisk.

Av Hilla - 16 december 2011 09:15

Idag ska jag baka tekakor till jul.

Jag gör en stor platta av degen som läggs på plåt, naggas och gräddas. Sen klipper/skär jag ut fyrkantiga tekakor och de är supergoda till julskinkan. Den här idén kommer från makens familj och har gjorts även hemma hos oss varje jul sedan vi flyttade ihop...

Igår var jag med kollegor på IKEA-restaurangen här i Uppsala. Vi åt av julbordet som Tina Nordström tagit fram...

Jag tog mest av de kalla rätterna och de var klart godkända. Det varma var kanske inte riktigt lika bra, men vad gör det när man bara betalat 99:- som family-medlem.

Av Hilla - 5 december 2011 08:45

Vi beställde en trerätterstallrik på den indiska restaurangen igår, New India. Vi beställde Samosa, ett friterat degknyte med en vegetarisk fyllning.På tallriken fanns även kyckling tikka,biff balti och lamm sizzling. Till detta serverades sallad, ris och naanbröd. Till efterrätt fick vi mangoglass!!!

Allt var gott och inte alls så starkt som jag var rädd för. Nästa gång ska jag nog prova någon liite starkare rätt.

Samosa...

Hilla hissar; Trevlig serveringspersonal och god mat!

Hilla dissar; Lite småsunkig lokal som skulle behöva städas. Det var dammigt t o m på gardinuppsättningen.

Av Hilla - 4 december 2011 16:11

Vi passar på att gå ut på en Indisk restaurang ikväll, maken och jag, nu när "ungarna är på rymmen. Ungdomarna är inte så förtjusta i stark mat...

New India here we come...

Av Hilla - 16 november 2011 20:00

Broströms café är mitt absoluta favoritcafé i Uppsala. Här kan man både äta lunch och fika. De har ett suveränt bra utbud och vägg i vägg finns både kläder, en känd restaurang vid namn Katalin som ofta har artistframträdanden, hantverk och en rolig affär som liknar designhouse. Allt detta är inrymt i Östra stationsbyggnaden vid Uppsala resecentrum...

Igår var jag där med en väninna och då valde jag att först äta dagens soppa som serveras med surdegsbröd och därefter blev det en kopp java och en biscotti på maten...

Av Hilla - 13 november 2011 20:37

Idag blev det hotellmiddag med kollegor...

Jag beställde tortellini med ricotta och spenat med en mustig tomatsås, vitlökskräm och parmesanost.

MUMS!!!

Av Hilla - 10 november 2011 16:00

Arlanda har fått en ny sushirestaurang som heter Itamae sushi och den ligger i Sky City. Här serveras inte bara sushi utan även varma asiatiska rätter... Vi som jobbar på flygplatsen uppskattar alltid när nya aktörer dyker upp så vi får lite variation i matutbudet. Säkerligen blir detta ett uppskattat alternativ även för resenärerna. Restaurangen är belägen mellan Forex och Sbarro.

På tal om mat så blir det hämtmat för min del ikväll eftersom jag inte befinner mig hemma. Jag funderar på sushi, inidskt eller en klassisk hotellhamburgare... Magen börjar faktiskt redan kurra lite så en promenad nu och sen får vi se vad jag bestämmer mig för.

Vad äter du ikväll??

Av Hilla - 6 november 2011 13:45

Jag firade min 50-årsdag tillsammans med familjen i Rom. På kvällen åt vi middag vid Piazza Navona... inte helt fel

Nu får vi väl däremot leva snålt ett tag framöver när vi haft spenderbyxorna på...

Här är hotellet där vi bodde - det låg alldeles i närheten av Fontana di Trevi...

Här en bild från en dag då vi fikade i närheten av Colloseum...

Italienskt kaffe smakar extra gott!! Till och med vid frukosten på hotellet serverades riktigt espressokaffe...