Inlägg publicerade under kategorin På restaurang

Av Hilla - 13 september 2012 10:08

Dottern och jag ska snart träffas på stan och äta lunch. Hon har en lång paus mellan morgonträningen och skolan. Vi har pratat om att gå till Creperie Lemoni igen och det var ju en hit...

Av Hilla - 20 augusti 2012 08:00

För ett tag sen var vi på Uppsalas enda creperie, Creperie Lemoni.

Vi åt både galetter, crepes och citronpaj och allt var jättegott!

Här kommer bilder från besöket;

Av Hilla - 31 juli 2012 10:16

Idag ska dottern och jag äta lunch på Creperi Lemoni i Uppsala och det ser vi fram emot...

Tillägg kl. 20:30; Det var verkligen en angenäm upplevelse att besöka Creperiet. Det var en trevlig lokal och en underbar uteplats på en innergård. Vi beställde varsin galette och till efterrätt blev det en crepe med nutella / en citronpaj.

På min galette var det parmaskinka, chevre, honung, valnötter och ruccola och på dotterns var det kyckling, fetaostkräm, tomat, rödlök och bladspenat...

Har du inte varit till Lemoni ännu kan jag varmt rekommendera ett besök!

Av Hilla - 14 maj 2012 12:45

Vi var ute och åkte en hel del bil i helgen - närmare bestämt till och från Sundsvall. Vi övernattade en natt på Scandic hotell i city. Där brukar jag även bo när jag reser genom jobbet och det är ett bra ställe tycker jag. Frukosten, som vi åt på söndagsmorgonen, var härlig!

På lördagskvällen var vi ute på restaurang Norrlandskällaren och åt tillsammans ett gäng. De flesta valde pizza och den smakade bra. Flera rätter på menyn saknades och ruccola som det skulle vara på en av pizzorna fanns inte att tillgå när vi var där. Det kom mycket folk samtidigt som vi kom så det blev några fel här och där i beställningen. Det är ingen höjdarrestaurang och det är inte så "fancy" men priserna är relativt låga så det var helt OK ändå!

På väg hem blev det en rast vid Tönnebro utanför Söderhamn. Rastplatsen ligger fint till vid en sjö och det finns både hamburgerställe, värdshus med mat och fika, bensinmack och badplats. Säkert finns det mer där som jag inte nyttjat. Den här gången blev det en lunchmacka på värdshuset - en varm panini med kaffe. Det smakade väldigt gott efter att ha suttit och kört halvvägs mellan Sundsvall och Uppsala. Vägen är väldigt enformig så en paus satt fint!

Av Hilla - 8 maj 2012 20:46

Vi var ute och åt ikväll jag och mina kollegor. Vi besökte restaurang Nivå i Karlskrona. Det var ju en vardagsmiddag så vi valde alla olika typer av hamburgare. Jag tog en salsaburgare och ett glas vitt vin. Det smakade mycket gott!

Det var roligt att se att restaurangen var så välbesökt en vanlig tisdagskväll också. I stort sett alla bord vid glasverandan var besatta. Personalen var proffsig och trevlig! Helt klart värt ett återbesök en annan gång...

Vi bor på Scandic Hotell nere vid vattnet och läget att underbart! Detta är nog också det finaste Scandichotell jag bott på hittills och jag har bott på rätt många.

Det känns som jag vill återvända till Karlskrona och det ganska snart!

Av Hilla - 8 april 2012 19:11

Vi har varit bortresta mycket under påskhelgen och besökt en stor basketcup i Södertälje. Thaimat har det blivit mest av till lunch/ middag och den har vi ätit på Chat Thai på Stockholmsvägen 10B (innergården). Stället ligger undanskymt så överraskningen är enorm när maten är så himla bra. Allt tillagas efter beställning och smakar riktigt gott!

Bilden är hämtad från en annan Thairestaurang...

Idag blev det dock påskmat även för oss. Svärmor bjöd på lunch med inlagd sill, inlagda strömmingsflundror, matjesröra, ägghalvor med rom, rökt lax och jansson. Till efterrätt blev det en jättegod chokladmaräng-tårta med en gräddig citronkräm på och färska jordgubbar... Mmmm...

Av Hilla - 25 mars 2012 11:15

Igår blev det hastigt och lustigt middag på restaurang tillsammans med min syster och hennes familj. Vi gick till "Riverside" som ligger alldeles invid Fyrisån i Uppsala. Egentligen tror jag att just Riverside lever upp mest på sommarhalvåret då folk sitter på terassen i solgasset. Igår var stället ganska stilla.

Jag och några andra valde att äta deras cheese- och baconburgare, maken valde fisk- och skaldjursgryta, andra valde sejfilé och räksallad. Alla verkade nöjda med maten men servicen var sisådär... Trots att det endast var ett fåtal gäster i lokalen verkade personalen ha fokus på annat. Det tycker jag är en dålig inställning till kunden som ju ändå måste vara meningen med att ha en restaurang!

Av Hilla - 22 mars 2012 19:44

Igår var jag i London genom jobbet. Efter en shoppingrunda och en fika i solen på ett italienskt café, bakom Selfridges och Co, på Duke street blev det middag med kollegorna.

Fruktstånd i London...

Vi åt på en enkel Libanesisk restaurang nära vårt hotell på Edgware road. Jag valde att äta lammkotletter, sallad, hummus, pitabröd och en vitlökssås. Det var riktigt gott!