Inlägg publicerade under kategorin På restaurang

Av Hilla - 26 november 2012 09:08

Igår tog vi en fika i Rosendalshallens nya thairestaurang/ café (Uppsala). I hallen finns tennis-banor bl a. Den som kom på vad restaurangens namn skulle vara borde vinna ett pris - det är så fyndigt.

Thaibreak

Jag har inte ätit något på Thai-break ännu men jag ser att många kunder köper thaimat där...

Den här bilden är inte tagen på restaurangen thaibreak...

Av Hilla - 8 november 2012 09:15

Igår var jag på after work med några kollegor och faktum är att jag kom direkt från jobbet med uniformen i rullväskan...

Vi träffades på Katalin and all that jazz där det brann en brasa mitt i lokalen och det var riktigt mycket folk i farten. Jag beställde en "Skagen" som var en mörk bit bröd med en fantastiskt god skagenröra ovanpå och en god sallad bredvid.  Annars är Katalin mest känt som en mycket uppskattad musikscen med artister av klass. Snart ska t ex Markus Krunegård, Moneybrother och min stora favorit Nils Landgren med vänner komma dit.

Det har blivit mycket restaurangmat de senaste dagarna bl a en fantastisk chili con carne på Clarion hotel i Östersund.

Av Hilla - 9 oktober 2012 13:42

Vi passerar genom Rimbo titt som tätt på väg till eller från vårt sommarställe. Där finns en riktigt bra thairestaurang som serverar lunch, säljer thailändska specerier och som har take-away.

Maten är mycket god och jag kan verkigen rekommendera ett stopp där om du råkar bo där eller om du är på väg genom Rimbo.

Somboon, thai market & take-away

Norrtäljevägen 1

0175-71522

De här bilderna är tagna på andra thaimat-ställen...

Av Hilla - 5 oktober 2012 09:00

Nu har jag jobbat kvällar hela veckan så det har blivit dåligt med egen matlagning... Mycket köpemat har jag stoppat i mig bl a en thai-lunch i Göteborg. Ikväll är jag äntligen hemma och då blir det hemlagat igen...

Igår kunde jag iallafall klämma en kanelbulle på kanelbullens dag men det gjorde kanske de allra flesta svenskarna!?

Av Hilla - 28 september 2012 19:25

Igår var jag i Östersund och vi bodde på Clarion hotell vid stortorget mitt i stan...

Vi hade turen att pricka in septembermarknaden som pågår torsdag- söndag. Där fanns många delikatesser som t ex tunnbröd, honung, godis, ostar, bär och getmesost...

På kvällen åt jag och en kollega middag i hotellets restaurang. Vi valde chili con carne som serverades med sallad, bröd och creme fraiche. Det var riktigt gott och mustigt!

Imorgon åker vi till landet och där ska vi grilla abborre... Mums!

Av Hilla - 15 september 2012 10:10

Idag är det Öppet hus på Arlanda flygplats klockan 11-16...

Kanske vill du äta något gott under din vistelse där. Ett bra sätt att få veta vilka restauranger som är bra är att titta efter var Arlandas personal äter. Just nu är alla väldigt förtjusta i Itamae sushi bar i Sky city...

Där serveras sushi och andra asiatiska rätter som är verkligt fräscha! Personalen är trevlig och proffsig och det är ju också viktigt!

Av Hilla - 13 september 2012 10:08

Dottern och jag ska snart träffas på stan och äta lunch. Hon har en lång paus mellan morgonträningen och skolan. Vi har pratat om att gå till Creperie Lemoni igen och det var ju en hit...

Av Hilla - 20 augusti 2012 08:00

För ett tag sen var vi på Uppsalas enda creperie, Creperie Lemoni.

Vi åt både galetter, crepes och citronpaj och allt var jättegott!

Här kommer bilder från besöket;