Inlägg publicerade under kategorin På restaurang

Av Hilla - 23 november 2013 17:37

Nu har jag varit på några olika restauranger i Berlin på sistone och den bästa hittills är restaurang Tipica. Det är en mexikansk restaurang med mycket bra mat och trevlig personal.

Restaurangen ligger på Rosenstrasse 19 i mitte.

#berlin #tyskland #tipica #mexikanskt #mat

Av Hilla - 4 november 2013 08:34

I helgen har vi varit i Värmland och firat en pigg 90-åring, min moster.

Festen hölls på Gammalkroppa och alla gäster övernattade i fina rum. Både middagen och frukosten var fantastiskt fina. Middagen var en viltbuffé med älgstek, kantarellsås och rotfruktsgratäng som varmrätt. Som förrätt fanns bl a sill, och olika sorters lax och goda såser. Det fanns även diverse annat på bordet och bröd, ostar, frukt och som efterrätt blev det skogsbärspaj med punschvaniljsås...

Allt var supergott!

Av Hilla - 9 oktober 2013 16:00

Jag var nyligen i Göteborg och efter en härlig promenad i trädgårdsföreningen gick jag till Rosencaféet och åt lunch. Jag hade tur med vädret och kunde sitta ute (i oktober) - underbart!

Lax- och spenatpaj...

#mat #göteborg #trädgård #café

Av Hilla - 12 september 2013 09:43

I somras var vi på restaurang Plock i Uppsala med en annan familj. Det var sommar och fint väder så vi satt ute. Plocks idé är att ha många smårätter på menyn ungefär som tapas. Man beställer en liten rätt om man bara vill ha en smakbit till drinken eller flera stycken om du vill bli mätt.

Maten är god, stämningen är skön och läget är centralt! Här ser du menyn på Plock.

#tapas #mat #restaurang

Av Hilla - 14 maj 2013 22:09

Idag blev det middag på hotellrummet och jag hade med mig en sallad från Naked juicebar på Arlanda. Så här såg salladen ut sist när jag köpte den vegetariska(se bilden). Nu fanns inte den vegetariska kvar så jag fick ta en annan variant med lax och avocado. Undrar om de slutat med min favorit?? Hoppas inte - måste fråga när jag går förbi nästa gång.

Av Hilla - 19 april 2013 09:13

Nyligen var jag i Östersund...

Jag köpte take-away från Asia wok på Stortorget 4

Det blev kyckling med cashewnötter och jag fick en riklig portion mat med ris, en syrlig råkostsallad och dessutom ca 10 räkchips för 89:-. Maten smakade riktigt bra och det var rikligt med grönsaker, kyckling och cashewnötter. Det var faktiskt oväntat gott!

Av Hilla - 1 mars 2013 08:26

Jag har varit ute och rest igen och blev väldigt förtjust i ett café/ en restaurang i centrala Göteborg (bredvid NK). Condeco hette stället där jag åt lunch. En rejäl kyckling/nudelwok åt jag och till det serverades en stor salladsbuffé och färskt bröd. Allt var så gott!

Miljön var också speciell med en underbar mix av möbler... Hit kommer jag helt klart att gå fler gånger.

Ikväll lagar jag hemmagjord pizza med salamiskivor som huvudingrediens. Det var ett bra tag sedan jag gjorde egen pizza...

Av Hilla - 15 februari 2013 08:17

Ikväll ska jag och maken gå tll en mysig krog som har fantastisk mat. Stället heter Hambergs fisk och ligger vid Fyris torg i Uppsala. Sist vi var där åt vi röding med en underbar sås och den hoppas jag fortfarande finns att beställa...

Jag är verkligt förtjust i att laga fisk så igår gjorde jag en fiskgratäng med både torsk och abborre. Räksås och ost toppade jag gratängen med. Receptet hämtade jag i Vår Kokbok.