Inlägg publicerade under kategorin På restaurang

Av Hilla - 23 augusti 2011 17:30

Igår träffade jag Sofia, min systerdotter, i Göteborg. Jag var där på jobbresa och hon bor där för tillfället.

Vi gick till restaurang SoHo på Östra Larmgatan och åt varsin Linguini med chilimarinerade räkor i en krämig citrussås med basilika och färska tomater. Vädret var riktigt fint så vi kunde sitta ute... Härligt!

Hilla hissar; God mat, trevlig utemiljö och smidigt att man beställer och betalar inne i lokalen. Killen som serverade maten var trevlig!

Hilla dissar; Killen som tog emot beställningen och betalning vid disken var dryg. Det är inget bra bemötande man får som gäst.

Av Hilla - 1 augusti 2011 11:07

Jag avslutar min semester med ett besök i Barcelona...

Här kan man verkligen njuta av god mat.

Vi har just ätit hotellfrukost med diverse korvar, skinkor, croissanter och cafe con leche - Mumsigt! Hotellet heter Mont Blanc och vi hade turen att få en takterass till rummet. Där kan vi sitta i den ljumma kvällen med ett glas sangria.

Tjolahopp - nu ska vi ut till beachen!

Av Hilla - 8 juni 2011 09:15

I helgen var vi en del i Solna och en av kvällarna åt vi middag på Grekiska kolgrillsbaren. Det var varmt och skönt så vi satt på uteplatsen och njöt av den goda maten. Servitrisen var en ung, artig tjej - riktigt trevligt hade vi! Jag beställde en tallrik med två spett - ett med lax och ett med grönsaker. Till det serverades klyftpotatis, sallad och tsatsiki...

Igår kväll blev det lite hastmat här hemma. Jag stekte kycklingfiléer som jag skurit i tre delar. Till det serverades potatisgratäng som köpts färdig på ICA. Den var inte alls så dum faktiskt!

Av Hilla - 23 maj 2011 10:07

Jag har varit bortrest och har ätit en del luncher bl a ute på restauranger och caféer. På Åhléns i Göteborg beställde jag en kycklingwok för 109:- en av dagarna. Det var verkligen ingen hit - hade jag serverat denna spagetti (istället för nudlar) hade jag skämts!

Däremot åt jag en suverän kycklingsallad med keso bl a på café Kronhuset i centrala Göteborg. Miljön är fin och de har mycket gott att välja på...

Av Hilla - 28 april 2011 17:15

Igår kväll var jag och tre väninnor ute och åt på restaurang tzatziki i Uppsala. Det är en grekisk restaurang med Uppsalas läckraste uteplats och bra mat till hyfsade priser...

Jag valde Pikilia som är en blandtallrik med flera olika grekiska maträtter. Mest uppskattade jag lammkotletterna som var perfekt grillade.

Hilla hissar; Maten var god och prisvärd och miljön är oslagbar, särskilt på uteplatsen...

Hilla dissar; den unga personalen var en aning tafflig - nya för säsongen kanske?

Av Hilla - 27 april 2011 16:45

Amazing Thai har flyttat till större lokaler i Uppsala och ligger nu på Dragarbrunnsgatan 17 (det finns även en Amazing thai-restaurang i Kvarnen vid Vaksala torg).

Igår var sonen och jag och åt thaibuffé till lunch i den nyaste lokalen. De serverade en rejäl lunchbuffé med flera fina rätter, sallad, dryck, kaffe och kaka och allt detta kostade 85:-

Vi gick hem mätta och nöjda!

Av Hilla - 12 april 2011 08:15

Jag köpte en så himla god och nyttig sallad nyligen från Naked juice Bar på Arlanda...

Den innehöll matvete, keso, mandlar, pumpafrön, rödlök, paprika, stora goda oliver, citron och det var nog en av de godaste sallader jag ätit...

Det är nog ingen större risk att bli fet om man äter så här nyttig mat...

Av Hilla - 6 april 2011 14:30

Här kommer några bilder från de senaste dagarna...

I helgen köpte vi wienerbröd på ICA. Fem färska fina wienerbröd för 25:-, det tycker jag var en bra deal...

Här sitter jag på Wayne´s i Skellefteå med en fika. Fikabrödet var minimalt eftersom jag snart skulle äta middag med mina kollegor på hotellet.

Detta åt jag igår kväll på hotellrummet i Helsingborg... Chicken butter korma...