Inlägg publicerade under kategorin På restaurang

Av Hilla - 13 maj 2014 16:39

Idag har jag och mina kollegor lunchat tillsammans på lunchrestaurangen i Kuturens hus i Luleå.

Jag kommer aboslut att gå dit fler gånger när jag besöker Luleå. Det var riktigt gott och billigt - för 89:- får du äta från en lunchbuffé med två olika varmrätter och tillbehör. Det finns även bröd, ett stort salladsbord, alkoholfria drycker och kaffe som ingår.

#lunch #matprat #luleå #kulturenshusluleå

Av Hilla - 11 mars 2014 08:56

Igår var jag på en trevlig pub/ restaurang i Umeå, Lottas krog.

Hade det inte varit för att jag fått en tips av kollegor hade jag nog inte gått in - iallafall inte för att äta.

Det var en traditionellt inredd pub men i mycket fräscht skick. Det fanns många bra rätter att välja på från menyn. Jag valde att äta kycklingspett med en god sås, ugnsgrönsaker och en grönsallad. Den var riktigt bra!

#lottaskrog #pub #mat #matprat #umeå

Av Hilla - 4 mars 2014 18:17

Innan jag åkte till jobbet idag hann jag äta årets första och förhoppningsvis enda semla. Inte så att jag inte tycker om semlor men jag brukar försöka äta bara en per år. Just nu försöker jag dessutom hålla igen lite också så även en semla är egentligen för mycket...

Just den här semlan köpte dottern hem från konditori Fågelsången som fått bra betyg för sina semlor i år.

Nu har jag förflyttat mig till en stad i norra Sverige, Skellefteå. Här har jag och en kollega ätit middag på Wok´n Roll. Vi valde båda kyckling med cashewnötter som smakade mycket bra.

#semla #fettisdag #wok #thaimat #skellefteå #cafe

Av Hilla - 23 januari 2014 11:36

Igår åt jag lunch i Sky bridge på Arlanda och testade en för mig ny restaurang, Indochine. Sky bridge ligger i Sky city mellan terminal 4 och 5 och är ett område beläget kring entrén till Clarion hotel.

Restaurangen har snabbt blivit känd framförallt för sina dumplings. Jag åt en sallad med bl a kyckling och cashewnötter. Det var en god rätt med asiatisk touch och portionen var rejäl. Omgivningen är lugn för den som vill komma ifrån bruset på flygplatsen.

#asiatiskmat #dumplings #arlanda #mat #matprat #skybridge

Av Hilla - 14 december 2013 15:24

Jag har en lång arbetsperiod borta och reser runt. Kan dock inte klaga när det hittills inneburit god mat både igår och idag.

Idag åt jag och kollegorna brunch på Clarion hotell i Östersund. Mycket gott!!

#pepparkakshus #östersund #brunch

Av Hilla - 13 december 2013 19:34

Jag är på Quality hotell i Luleå ikväll och jag och en kollega stämde träff för gemensam middag. Hotellets restauranger hade två olika bufféer att välja mellan. En skaldjursbuffé och en vanlig buffé med musikquiz.

Vi valde en vanlig buffé och där fanns verkligen allt man kan önska sig. Den varma maten var kycklinben, fläskstek i sås, fiskgryta, potatis, grillad majs och vårrullar. Dessutom fanns massor av olika sallader, skaldjursröror, ostar, kakor, frukt och godis mm. Det var verkligen gott och prisvärt.

Vi kom ganska tidigt innan quizen börjat men en trubadur spelade medan vi åt. Riktigt trevligt efter en lång arbetsdag.

Av Hilla - 23 november 2013 17:37

Nu har jag varit på några olika restauranger i Berlin på sistone och den bästa hittills är restaurang Tipica. Det är en mexikansk restaurang med mycket bra mat och trevlig personal.

Restaurangen ligger på Rosenstrasse 19 i mitte.

#berlin #tyskland #tipica #mexikanskt #mat

Av Hilla - 4 november 2013 08:34

I helgen har vi varit i Värmland och firat en pigg 90-åring, min moster.

Festen hölls på Gammalkroppa och alla gäster övernattade i fina rum. Både middagen och frukosten var fantastiskt fina. Middagen var en viltbuffé med älgstek, kantarellsås och rotfruktsgratäng som varmrätt. Som förrätt fanns bl a sill, och olika sorters lax och goda såser. Det fanns även diverse annat på bordet och bröd, ostar, frukt och som efterrätt blev det skogsbärspaj med punschvaniljsås...